ארצות הברית לא הטילה ווטו על החלטה עוינת להתיישבות וישראל

    שלמה ריזל 6 Comment on ארצות הברית לא הטילה ווטו על החלטה עוינת להתיישבות וישראל
    נשיא ארה"ב לשעבר, ברק אובמה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת הבטחון של האו"ם העבירה בליל שבת את החלטה מס 2334 כנגד היישוב היהודי ביהודה ושומרון, לאחר שארה"ב נמנעה. חשש בישראל מהשלכות קשות.

    טראמפ צייץ: מה-20 בינואר היחס שלנו לאו"ם ישתנה. מיד לאחר קבלת החלטה 2334 של האו"ם כנגד ישראל, הודיע הנשיא הנבחר, דונלד טראמפ, כי מינה את יועצו ומקורבו זה שנים רבות – היהודי ג'ייסון דב גרינבלט, למנהל תהליכי המשא ומתן הבינלאומיים, ובכלל זה המו"מ בין ישראל לרשות הפלסטינית.

    גרינבלט, בוגר ישיבת "הר עציון" ובעל עמדות ימניות מובהקות, שימש כיועץ לטראמפ במהלך הקמפיין ומשמש כעו"ד בתאגיד שלו במשך כ-20 שנה.

    בעבר התבטא גרינבלט כי אין לכפות על ישראל והפלסטינים לחתום על הסכם שלום, וכי יש לחפש פתרונות אחרים מאשר "שתי מדינות לשני עמים"

    יוסי דגן:"החלטת מועצת הבטחון צריכה להביא לקריסה מוחלטת של הקפאת התכנון בירושלים ביהודה ובשומרון. במשך שנתיים נפגעו קשות זכויות האדם של 800,000 אזרחים בירושלים וביוש על מנת למנוע החלטה במועצת הבטחון ובסוף כמאמר הפתגם: "גם אכלנו את הדגים המסריחים וגם חטפנו". אני קורא לראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו: הציבור בישראל והעם היהודי כולו נושאים אליך עכשיו את עיניהם אני קורא לך בשם 90% מאזרחי מדינת ישראל להודיע הערב על החלת הריבונות על ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. ועל ביטול כל ההגבלות הפוליטיות על הבנייה ביוש. החלת הריבונות היא התשובה הציונית ההולמת להחלטה האנטישמית והצבועה אמש באו"ם".

    ניר ברקת: "אי הטלת הוטו של ארה"ב באו"ם שוב חושף את תפיסתו הכושלת של ממשל אובמה שפוגע בישראל, מחזק את הרעים ומחליש את הטובים. כשמסביבנו במזרח התיכון אלפי בני אדם שוחטים ונשחטים, ההיטפלות של האו"ם דווקא לישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ואי של שפיות, היא צביעות ורשעות שלא תזיז אותנו מדרכנו. אני קורא לנשיא הנבחר טראמפ שייכנס בקרוב לתפקידו לתקן את הנזקים באמצעות העברת שגרירות ארה"ב לירושלים כצעד ראשון ובכך להצהיר שארה"ב עומדת לצד מדינת ישראל בצורה נחרצת.

    לצד זאת אני ממליץ לנשיא הנבחר להניע תהליך של שיתוף פעולה אזורי ביטחוני נגד איראן, דאעש, החמאס וכל ארגוני הטרור ותומכיהם ברחבי העולם. המסר של הממשל החדש לאו"ם ולכל אומות העולם צריך להיות: מי שיילך איתנו ירוויח, מי שיילחם בנו יפסיד!"

    מוטי יוגב: "הנשיא אובמה גילה את עורו בשעה שאלפי סורים נרצחים והוא עמד מהצד. זו החלטה אנטישמית נקודה. תשובתנו להחלטת מועצת הביטחון, היא התשובה הציונית של הרחבת הבניה וההתיישבות בכל חלקי ארץ ישראל."

    ח"כ יוגב שהגיש את חוקי החלת הריבונות ביו"ש עם כינונה של הכנסת ה-20 הוסיף: *"נקדם את חוקי החלת הריבונות* בגוש עציון, בקעת הירדן, אריאל ומעלה אדומים.
    כדברי שמעון החשמונאי לאנטיוכוס בימי החנוכה: "לא ארץ נכריה לקחנו ולא ברכוש זרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו… השיבונו לנו…". ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. הגיע הזמן שההתיישבות ביהודה ושומרון תהיה חלק ממדינת ישראל."

    בצלאל סמוטריץ': "לא יכול היה להיות מועד סמלי יותר להעברת החלטה שקרית ומעוותת כזו יותר מליל שבת ומחג החנוכה שמייחדים את עם ישראל ומזכירים לנו את ההיסטוריה המפוארת שלנו, את ההשגחה האלוקית על עם ישראל, את הגבורה היהודית לדורותיה ואת ניצחונם של המעטים על הרבים.

    ההחלטה החד צדדית באו"ם חייבת להענות בתגובה ציונית הולמת מצד מדינת ישראל. אני קורא לראש הממשלה להחיל לאלתר את הריבונות הישראלית על שטחי יהודה ושומרון כולם* ולהעביר מסר חד וברור לפלסטינים ולעולם שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. הגיע העת לאמץ את תכנית הכרעה. לא עוד ניהול סכסוך, לא עוד דיבורים על הקמת מדינה ערבית בארץ ישראל, לא עוד טיפוח תקווה ואשליות אצל אויבינו ואצל העולם. הגיע העת להכריע את הסכסוך, להחיל את הריבונות הישראלית בכל מרחבי יהודה ושומרון ולהבהיר לערבים ולעולם *שלעולם לא תקום מדינה פלשתינית*.

    תשובתנו לעולם תהיה כשל שמעון החשמונאי: "לא ארץ נוכריה לקחנו ולא ברכוש זרים משלנו, כי אם נחלת אבותינו, אשר בידי אויבינו בעת מן העיתים בלא משפט נכבשה. ואנחנו כאשר הייתה לנו עת, הושיבונו נחלת אבותינו" וכפי שכבר אמר בן גוריון "עתידנו אינו תלוי במה יאמרו הגויים, אלא במה יעשו היהודים!".

    יצחק (בוז'י) הרצוג, מההודעה שיצאה במהלך השבת: "אני מתנגד בתוקף להחלטה הקשה שעל ארצות הברית היה למנוע. החלטה שמדיניות של ממשלה אחרת שקולה ואחראית יותר הייתה מונעת. פתרון לסכסוך לא יכול לבוא בהחלטות כפויות, אלא רק במשא ומתן ישיר.

    אני מתריע בשנים האחרונות וביתר שאת בחודשים האחרונים על כך שנתניהו מוביל את ישראל לקריסה במדיניות החוץ שלה, שתשפיע על כולנו ועל כך שניצבת ברירה אחת מול ישראל. לספח מיליוני פלסטינים או להיפרד. הלילה לצערי זה קרה. נתניהו שהזחיחות אטמה את אזניו נכשל בביטחון ובכלכלה וכעת בזירה המדינית החשובה ביותר.

    ההחלטה שיכלה להימנע בהתנהלות מדינית אחראית, פוגעת קשות בבירתנו ירושלים, בגושי ההתיישבות עליהם יש קונצנזוס, במעמדה של ישראל בעולם ובהישגים המדיניים שצברנו ברבות השנים. מחיאות הכפיים לנאומי נתניהו בעולם התנפצו בהחלטה שהופכת את מדינת ישראל למוקצית ואת הישראלים בחו"ל למוקצים. אם נותרה בו טיפת אחריות, שיניח את המפתחות ויבין כי התנהלותו מזיקה לישראל ואזרחיה."



    6 תגובות

    מיין תגובות
    1. 6

      סמוטריץ האחרון שיכול לדבר
      אם היה לו ולנפתלי בנט קצת שכל ועוד יותר קצת סבלנות היה ממתין עם חוק ההסדרים שלו עד שיתחלף הממשל, אבל מדובר באנשים קטנים חסרי אחריות שרצים אחרי פופוליזם זול שלא מחזיק הרבה זמן
      הציטוטים של סמוטריץ בשם החשמונאים הם כבר יותר מחוצפה! של נעליך בהזכירך קדושים אלו, קדושים אלו יצאו למלחמה לא בעקבות שטחים שהלכו ונכבשו מישראל ולא בגלל כבוד לאומי, היציאה למלחמה הייתה רק אחרי שהיוונים החלו לחלל את הקודש וגזרו גזירות ואחת העיקריות בהם לא ללמוד תורה! היוונים גזרו "כתבו לכם על קרן השור" את דברי הכפירה בכדי שכבר מינקות חלילה לא יתחנכו ילדי ישראל בדרך התורה, זה בדיוק מה שעשתה מפלגת הבית היהודי (שמרן הגר"ע יוסף זצוק"ל קרא לה בית לא יהודי) בקדנציה הקודמת יחד עם מפלגת יש עתיד, וזה בדיוק מה שעושה מפלגתו של סמוטריץ כיום כאשר נפתלי בנט לא מאפשר לחינוך החרדי לקבל את חלקו היחסי בתקציב, כאשר ילד חרדי מקבל פחות מ- 10% לעומת ילד חילוני, וכל זה מתוך רצון להפעיל לחץ על חינוך ילדי החרדים להתערב החברה המתיוונת החילונית ולשנות ממסורת אבותינו מזה אלפי שנים.
      כך בתלמודי תורה, וכך גם בסמינרים מנסים להוביל מהלך של לימודים אקדמאים(מושג יווני מובהק, מקור המילה ביוונית מימי האמפריה היוונית)ולא מניחים לבנות ישראל ללמוד על טהרת הקדש ולהביא פרנסה לביתם במקומות שמורים וגדורים מתרבות יוון
      אם כן, אתה סמוטריץ ואתה בנט אינכם מתיחסים לחשמונאים! אתם וחבריכם מתיחסים למתיוונים
      דעו לכם! אתם נציגי הערב רב נועדתם על פי הזוהר הקדש להציק לישראל באחרית הימים, אבל לא תוכלו לכבות את השלהבת, סופכם יהיה כיוונים והמתיוונים, והחרדים על דבר השם היו כאן בארצינו הרבה לפניכם וישארו אחריכם לקבל את משיח צדקנו!

      1. אתה מדבר בסיסמאות ומוציא קיטור נגד הבית היהודי בדיוק כפי שאובמה הוציא קיטור נגד נתניהו וישראל זו היא שינאת חינם – ואני חרדי בטח לא פחות ממך וגם אני הולך לפי פיסקי רבנו הגאון של הדור רבי עובדיה יוסף זצוק"ל. עד שתדע בדיוק מי הוא ערב רב תעבוד על עצמך קשה בטבילות קרח וגילגולי שלג וצומות ובטח לא להחפיש בפומבי יהודים…וד"ל

    2. 5

      מה אתם רוצים מברק חוסיין אובאמה הוא אף פעם לא אהב אותנו

    3. 4

      מדוע נטפלים דוקא לאובאמא שנמנע בנגד כל העולם "ידידנו הבריטים" ידידה החדש של נתניהו שמתרברב עם זה" מצרים" הצביע בעד אז מה אתם רוצים שאובאמא אחד יהיה צדיק בסדום

    4. 3

      אובמה השקרו רק חיכה לרגע הזה לנקום!